Blev inget hundsim...

För sjukgymnasten tyckte inte att det gynnade Torres rygg. Så han fick gå på ett rullband som fylldes med vatten. Han var mer uppe på väggarna än i vattnet. Inga bilder kunde jag ta för jag var ju tvungen att försöka få honom att gå i vattnet, inte klättra på väggarna.

 

 Efter vattengången fick vi lite stärkande övningar som vi ska göra med honom. Bl.a. ska han tömköras! :) Det gör man vanligtvis på hästar men det ska bli spännande och se om lurven förstår vad han ska göra. När han väl har lärt sig att jobba på bra framåt så ska vi lägga in lite cavaletti också. Detta för att han ska länga på steget och jobba mer med magmusklerna och överlinjen. Som den hästmänniska som jag är tycker jag att detta ska bli riktigt skoj. Får fixa till hans sele så jag kan fästa in "tömmarna" på sidan.

Lite bilder för er som inte förstår vad tömkörning och cavaletti är för något.

Tömkörning





Cavaletti

  


Tack för att du läser mina inlägg!


Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0